Det börjar närma sig...

Nu börjar sommaren närma sig och även drömmen om caféet! Nu är alla tillstånd som sagt inskickade och planeringen i full gång. Igår beställde vi ett vattenprov som sedan ska skickas till kommunen så dom kan se att vattnet är dugligt nog att kunna blanda saft på och baka med.

Jag känner att jag inte kommer att känna mig riktigt lugn förrän jag har alla papper på tillstånd i handen och vetskapen om att detta är genomförbart till 100%. Men lite drömmer man ju :) Sen är det ju inte bara att vi ska starta ett café utan det är även en stor grej att vi faktiskt ska flytta (om än för ett kort tag), och vara borta från jobbet i några månader. Men det ska bli kul med nått nytt!

Denna vecka har jag blivit inspirerad av Leilas nya recept och har bakat hennes nya Bounty-cupcakes inte mindre än tre (!) gånger. Först en test-omgång som donerades till T och hans kollegor, sedan bakade jag till jobbet och idag fick våra kära vänner äran att smaka på dom små godingarna. Dom kommer garanterat att bakas i sommar!

Idag har jag också klickat hem lite grejer från nätet, bland annat ett helt fantastiskt rosa förkläde och en grym emalj-skylt som ska få pryda en vägg i caféet.

Hoppas att allt administrativt är klart till nästa inlägg!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0