Succé!

Idag var det premiärdags för Café Caroline. Det gick….SUPERBRA! Innan klockan hade hunnit slagit 11.00 hade de första gästerna redan anlänt och sedan rullade det på hela dagen. Efter ca 1,5 timme gapade många av faten tomma (!) så jag fick ställa mig och baka mer så att det skulle räcka till stängningsdags. OTROLIGT KUL!

Under tiden jag bakade fick Tobias och mina underbara svärföräldrar, Leif och Rosa, ta hand om serveringen. TACK så otroligt mycket, utan er hade det aldrig funkat! När allt var färdigt var det bara att slänga upp det nybakta på faten men det tog inte lång stund innan även det var borta. Vansinnigt roligt att få uppleva detta och få träffa så många glada och positiva människor som gillar att fika!

När vi sedan stängde strax efter 16.00 då de sista gästerna hade gått, kunde jag summera ihop antalet gäster till ca 55-60 stycken. Jag fick faktiskt lov att nypa mig i armen för jag kunde nästan inte tro att det var sant. Fantastiskt!

Hela veckan har för övrigt varit fantastisk. I tisdags var Örnsköldsviks Allehanda här och gjorde reportage om oss och i fredags landade tidningen i brevlådan med en stor bild på oss framför caféet på framsidan. Ett jättefint reportage var det och många som kom idag hade sett oss i tidningen. Under veckan har vi också haft finbesök och hjälp av Martin och Amos som snällt fick agera provsmakare till några nya recept som jag provade.

I fredagskväll hade vi bjudit in byborna på ”premiärfika/mingel” i caféet. Majoriteten av byns invånare dök upp och det var riktigt roligt att få bjuda på fika och prata med alla.

Kort sagt kan man sammanfatta den här veckan som händelserik och riktigt lyckad. Nästa vecka har caféet öppet onsdag och torsdag för att sedan vara stängt under midsommarhelgen, men veckan efter kör vi igång ”på riktigt” och kommer ha öppet fem dagar i veckan.  

 

 

 Redo vid min disk!



Fullsatt både ute och inne!


 

På omslaget. 


Rensade fat!  


Kommentarer
Postat av: Fanny

Hej Tjejen !

Vad glad jag blev när jag läste dit inlägg. Vilken härlig vecka du verkar/måste haft. Och mycket att göra förstår jag. Lycka till i fortsättningen. Läser med spänning allt som skrivs. Kram till Er båda // Fanny

2010-06-20 @ 19:31:18
Postat av: JB

Hej vännen!

Gud så kul att läsa, jag blir så glad!! Ska bli roligt att följa bloggen. Hälsa Tobias!

KRAAAAM!

Ps.Onyluns;)

2010-06-20 @ 19:36:02
Postat av: Fröken M

Guud va kul att det gått så bra idag ! Ett jätte grattis till dig - du är värd all lycka och framgång :) kram

2010-06-20 @ 19:38:40
URL: http://www.metrobloggen.se/michaelaj
Postat av: Zandra

ÅÅåååå vad härligt!!!!!

Att jag inte va där! :-( Men det tar jag igen med råge snart!!

PYSSAR

2010-06-20 @ 20:27:04
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Grattis finaste vännen! Är så otroligt glad för din skull och så stolt. :) Längtar så tills vi kommer dit och hälsar på och får vara med och uppleva din dröm på plats. Bra jobbat tjejen, det här kommer bli din sommar, njut av livet!!!! Vi ses och hörs snart! Massa kramar till dig & Tobias!!!

2010-06-20 @ 20:52:32
Postat av: Svärmor Rosa

Hej hjärtat mitt!! Jamen vilken dag vi haft! Så himla kul. Har nog svårt att vara därifrån tror jag. Vi får nog sälja båten som du sa.....!! Bamse kram f.d.b.t.d.b.

2010-06-20 @ 21:05:14
Postat av: Mamma

Grattis till en lyckad dag.Det ska bli så himla roligt att komma upp nästa vecka och se ditt fina cafe.Älskar dej så mycket.Kramar till er båda och Rocky.

2010-06-20 @ 22:06:10
Postat av: Ann-Louise

Grattis vad skoj!!

Jag har tipsat mina bloggvänner och andra i Husum om ditt sommarcafé också! Kommer och fikar i juli då jag är hos pappa, ska bli jätteskoj!



Lycka till i fortsättningen! / Ann-Louise

2010-06-20 @ 22:18:49
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Kikki

Grattis till er båda...jätte kul att det blev så mycket folk ,,vi får väl se till att åka förbi er någon gång när man åker uppåt....kram på er och lycka till i fortsättningen.

2010-06-21 @ 05:42:16
URL: http://www.hagvikenskennel.se
Postat av: Elin Nyfjord

Härligt Carro!! Va roligt att "öppnandet" gick bra!! Kram

2010-06-21 @ 09:53:48
Postat av: Sandra Lundbergs

Hej!



Va roligt att du/ni har öppnat ett café, ser jätte mysigt ut! Riktigt modigt tycker jag=).

Hoppas allt e bra me dig och lycka till nu me allt!

2010-06-21 @ 12:27:33
Postat av: Zandra

Nej Nej Nej Nej :-) Ingen Bernard där inte hahah!

2010-06-22 @ 07:39:40
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Ekonördarna på Lyckobacken - fd. Ekoblogg

Härligt att läsa att det blev så lyckat! :D Jag skrev en liten länk om det idag i vår blogg;



http://lyckobacken.se/2010/june/dagens-eko-ons-2.html#comment



och vi kommer att komma och fika i sommar och då skulle vi vilja fota lite till bloggen om det är OK?



Allt gott så länge och fortsatt lycka till från grannarna på Lyckobacken (gamla byskolan mellan Flärke och Gideå i Hundsjö by)

2010-06-23 @ 07:05:35
URL: http://www.lyckobacken.se
Postat av: Ekonördarna på Lyckobacken - fd. Ekoblogg

Härligt att läsa att det blev så lyckat! :D Jag skrev en liten länk om det idag i vår blogg;



http://lyckobacken.se/2010/june/dagens-eko-ons-2.html#comment



och vi kommer att komma och fika i sommar och då skulle vi vilja fota lite till bloggen om det är OK?



Allt gott så länge och fortsatt lycka till från grannarna på Lyckobacken (gamla byskolan mellan Flärke och Gideå i Hundsjö by)

2010-06-23 @ 07:05:41
URL: http://www.lyckobacken.se
Postat av: Margit

Hittat in tack vare en av mina bloggvänner i Husum. Trevlig blogg ovh fiket du har. Ligger det långt från Ö-vik??? Är från Vännäs..men bor i eskisltuna oh åker upp på semeser v 29...kanske man kunde kika in...man vet aldrig...beror på var det ligger...

Kram och TREVLIG MIDSOMMAR!!

2010-06-24 @ 01:16:23
URL: http://margitholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0