V. 27

Så var ytterligare en vecka på caféet till ända! Det har varit fem härliga dagar med en massa härliga besökare! Veckan har även bjudit på ett rekord: 95 personer besökte Café Caroline igår, lördag. Otroligt roligt!

Vi har också haft besök av mina snälla svärföräldrar som varit här i veckan och hjälpt till och dessutom bjudit oss på supergoda middagar under tre kvällar. Tack så mycket, ni är så gulliga!  

Eftersom jag har fått önskemål om fler bilder så tänkte jag lägga ut extra många bilder och passar även på att bjuda på ett recept på supergoda jordnötsrutor som blev populära den här veckan:


1 ½ dl brun farin

1 dl socker

200g smält smör

1 dl jordnötssmör

1 ägg

3 ½ dl vetemjöl

1 tsk bikarbonat

100 g mörk choklad

 

Glasyr:

75 g smör

75 g mörk choklad

2 dl florsocker

1 tsk vaniljsocker

1 dl grovt hackade jordnötter

 

1.       Sätt ugnen på 175 grader. Rör farin, socker, smör och jordnötssmör smidigt. Rör ner ägget.

2.       Hacka chokladen grovt och blanda den med vetemjöl och bikarbonat. Blanda ner mjölblandningen i smörsmeten.

3.       Bred ut smeten i en liten långpanna med bakplåtspapper, ca 25x35 cm.

4.       Grädda kakan mitt i ugnen i ca 20-25 min.

5.       Glasyr: Smält smöret i en kastrull och ta den från värmen. Blanda ner chokladen och låt den smälta i smöret.

6.       Tillsätt flor och vaniljsocker och rör om. Bred glasyren över den något avsvalnade kakan och strö över hackade jordnötter. Låt kakan kallna och skär den i rutor.

Njut!



Jordnötsrutor.



Hyllan bakom disken är fylld med några favoritsaker.



En liten del av sortimentet.



Farmors virkade duk passar bra i den lantliga miljön...



...och det gör Tobias mormors handduk också.


Mina underbara svärföräldrar utanför caféet.



En gammal mjölkkanna som hittades i ladgården.



Tobias trimmar gräset utanför huset.



Treårig förlovningsdag firades den 7 juli med romantisk middag som
sedan följdes av...



...en helt fantastiskt vacker solnedgång.


Kommentarer
Postat av: Fröken M

Allt ser så himla smaskigt ut =) Du är så duktig !

2010-07-11 @ 21:02:40
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Rosa

Du gör det så himla bra Carro! Proffsigt bakande o trevligt bemötande. Tobbe som bidrar på sitt sätt måste också få en del av berömmet. Bara att hoppas på lika bra fortsättning. Kommer gärna tillbaka o diskar igen om några dagar....(o tjuvsmakar emellanåt!)Kram på er båda f.d.b.t.d.b.

2010-07-11 @ 22:51:20
Postat av: Anonym

Jag längtar efter dej.Vill så gärna komma upp igen,men i dag måste jag börja jobba igen.Mamma

2010-07-12 @ 06:30:10
Postat av: Zandra

hahah jag kan ta disken bara de är svalt, fan jag dööööööör av värme! hahah :-)

LÄNGTAR!!!

2010-07-12 @ 07:28:29
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Johan å Malin

HEJ!



Härligt att läsa och se att det går så bra! Tobbe ser dock lite för tunn ut för att kunna funka som skogshuggare ännu... :o) Vi längtar efter att få komma och hälsa på er och se på succe-cafeet.. Många kramar från oss tre.



2010-07-16 @ 23:24:59
Postat av: Anki Berg

Tusen tack för ett härlig caféupplevelse! Jag har redagn berättat det för tio personer, minst, och några hade redan varit där eller hunnit höra om allt det goda som serveras. Inte minst det trevliga värdskapet. Vi ses snart igen!

2010-07-17 @ 21:32:45
URL: http://gullapan.se
Postat av: Zandra

I knoooooooooow!

2010-07-18 @ 19:57:36
URL: http://lillalallas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0