V. 26

Förra veckan bjöd förutom på underbart sommarväder, även på ett rekord i antal gäster på caféet. Under fem dagar hade 247 personer hittat till Skademark och mitt café. Det känns otroligt roligt men overkligt! Har också haft hjälp av mina älskade föräldrar den här veckan (de trodde de skulle få en lugn och skön semestervecka i Norrland men riktigt så blev det inte : )

Tack
så himla mycket, ni är bäst.


Nu sitter många av recepten i huvudet så det går fortare och fortare att baka, och det är ju så otroligt roligt! I söndags var det ju 4:e juli, USA:s nationaldag, och den firades med amerikanska flaggor i några av bakverken vilket uppskattades av gästerna.

Fritiden har mestadels spenderats i en båt på Skademarkssjön och i Husån med familjen, vi har fiskat så mycket att både jag och mamma fick träningsvärk i händerna. Men det var det värt, jag lyckades dra upp en gädda som vägde ca 6 kg, och förutom gädda lyckades vi fiska upp både abborre, harr och öring. Förutom fiske hann vi med ett besök på Strutsfarmen i Gerdal, klart värt ett besök både för matens och de livs levande strutsarnas skull!  



American Pie!



Fiske på Skademarkssjön.



Utsikt från caféet.



Mamma & Pappa på bryggan.



Struts!


Kommentarer
Postat av: Marie

Jättefina bilder, men jag hoppade verkligen till när jag scrollade ner till den sista;))

Ser på de bloggar som har "väderrapport" att det ska bli sol och värme på fredag. Det är då jag ska ta med mig den kvinnliga sidan av släkten till dig!

OM du har tid, kolla in på min blogg så får du se förvandlingen av korgen jag fyndade hos dig!

Ha en fin dag med förhoppningsvis många fikasugna besökare!

Kram

2010-07-07 @ 10:30:23
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Elin Nyfjord

Härligt Carro!! Kul att cafet är i full gång!! Gillar denna blogg oxå det är roligt att följa det du skiver och det bilder du lägger ut! Skönt att du får lite fritid mellan bakningarna..=) Kul att dra upp en sån gädda..bra drag i linan då!! Ha det bra och Hälsa!! KRAM

2010-07-07 @ 19:16:12
Postat av: Zandra

Bästa Bästa C! Jag har fått önskemål om flera inlägg och bilder!!! :-)

PYSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Miss you!

2010-07-07 @ 19:36:31
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Fröken M

jag är såååå glad för din skull !!! Kram

2010-07-07 @ 20:50:41
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Helene

Vilket mysigt cafe : )

Vilka godsaker du har bakat !!

Kram Helene.

2010-07-08 @ 23:49:56
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Mammabea.se

Kul att det går bra för dig! Jättehärliga bilder, spec den på dina föräldrar. Kram

2010-07-09 @ 00:06:21
URL: http://mammabea.se
Postat av: Karin

Grattis till ett till synes underbart café... dina föräldrar har berättat hur härligt det var där uppe! Kul! Fin blogg också! Lycka till nu resten av säsongen och trevlig sommar! / Karin (Dina föräldrars granne)

2010-07-10 @ 08:25:51
Postat av: Svärmor Rosa

Hej vännen. Mår så gott när jag får vara o hjälpa till på fiket (klarar bara disken!) Sedan är det så himla kul att träffa allt trevligt folk. Många kända o okända ansikten. Eftersom detta är min barndomsby så är jag extra stolt o glad över att det har kommit ett fik till byn o satt Skademark på kartan.Tack o kram till er båda. F.d.b.t.d.b.

2010-08-12 @ 08:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0