V.32

Bloggdags igen då! Nästnästsista veckan på caféet med andra ord…29/8 är sista dagen vi har öppet, sedan stänger vi caféet. Det känns inte alls bra!


I veckan har vi åter haft min mamma och pappa på besök, supermysigt men dagarna gick såklart alldeles för fort.Mamma har vart så gullig och hjälpt till med bakningen, bland annat gjorde hon dammsugare som värsta proffset ;)

 
Under veckan fick jag en present av en supergullig tjej som heter Johanna som besökt caféet ett antal gånger. Det var ett bidrag till min ”samling” av amerikanskinspirerade prylar i form av en ko målad i amerikanska flaggan. Så himla (Ko)ol! Den hittade direkt sin plats i hyllan, tack Johanna!


Av mamma och pappa fick jag också ett tillskott till min kokbokssamling i form av boken Systrars söta. Devil´s Chocolate Cake är redan provbakad och testad på caféet, den gick åt direkt! Mycket god kaka med en riktig ”american touch”. Den här veckan har jag även uttökat sortimentet med hela matbröd och säljer numera filmjölkslimpor på caféet. Förnyelse, om än lite sent ;)




Pappa donerade sin USA-keps till min samling (eller fick jag bara låna den?;) 
Den passar i vilket fall utmärkt på en krok i hallen.




Hallonmuffins i jättegulliga formar som jag fick av mamma.



Ett riktigt coolt konstverk!



Mammas goda dammsugare.



Kräftskiva på altanen hann vi också med i veckan.



Den fantastiska boken Två systrars söta med grymt goda recept.


Kommentarer
Postat av: Marie

Förstår att det känns lite jobbigt att sommaren snart är slut! Men efter besökssiffrorna att döma, blir det väl en fortsättning nästa sommar???

Hinner nog inte komma en tredje gång, så till vi träffs igen: ha det riktigt, riktigt bra!

Stor kram

2010-08-19 @ 09:11:02
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Linda på Lindas blommor & design

Jag bakar mycket ur "Två systrar söta". I "Vinterns söta" har dom ett gott recept på Pepparkakscheese cake bra som efterrätt på julafton. /Linda

2010-08-20 @ 19:26:26
URL: http://lindasblommorodesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0