V.30

Då har ytterligare en vecka passerat på Café Caroline i Skademark. Under veckan slogs ett nytt gästrekord, 105 personer hittade till caféet i onsdags. Otroligt roligt! (Det var med nöd och näppe som allt räckte till kan jag säga!) På onsdagen kom Tobias äntligen hem från Uppsala och ordningen blev återställd. Samma dag anlände min bästa vän Zandra och hennes sambo Thomas till Skademark. De blev direkt satta i arbete med både diskning och skakning av mattor när det var dags för stängning på caféet, tack! ;-)  De stannade veckan ut och vi hade jättetrevliga dagar på caféet och mysiga kvällar med bland annat grillning, bastu, spaning på älg och en massa skratt.



I lördags anlände ytterligare tre besökare, våra kompisar Johan, Malin och lilla Thea. Och Johan som är kung på att göra kladdkakor, bidrog till sortimentet i form av en grymt god kladdkaka som gick åt på direkten! Tack Johan :)

Igår när vi kom tillbaka efter en storhandling i Övik låg det ett paket och väntade utanför dörren som visade sig vara en present från världens bästa Åsa från mitt ordinarie jobb! Hon har gjort en ”USA-inspirerad” ängel till mig som hon tyckte skulle passa på caféet. Jag blev så otroligt glad och rörd när jag öppnade paketet att tårarna kom! Tack så otroligt mycket Åsa, den är jättefin och passar alldeles utmärkt på caféet.


Idag har jag faktiskt hunnit med en ridtur. Snälla grannen Sara lät mig följa med på en mysig skogstur i solen på hästen Lady. Det var superhärligt att få komma ut en sväng och drömmarna om en egen häst förstärktes ytterligare.



På bloggsidan har det också hänt grejer! Jag har fått en s.k. Blogg Award av söta bloggaren Anna. Jättegulligt, tack så mycket! Man bör, när man får en award, kopiera in awardbilden i bloggen, tacka och länka till den som nominerat en, nominera sju andra bloggare samt berätta sju intressanta saker om sig själv.



Här kommer sju intressanta (det vet jag inte riktigt om de egentligen är), saker om mig:


1.)    Jag har vunnit EM-guld i bågskytte som junior samt tävlat ett par år i landslaget både som junior och senior.

2.)    Jag är otroligt rädd för ormar…

3.)    Jag älskar uppenbarligen att baka!

4.)    Min favoritstad alla kategorier är Las Vegas som har jag besökt ett antal gånger.

5.)    Jag har tycker att kriminologi är otroligt intressant och ska till hösten läsa B-kursen i ämnet.

6.)    Jag kan nudda nästippen med tungan.

7.)    Jag är ett stort fan av Marilyn Manson.  


Eftersom jag är rätt ny i bloggvärlden (och eftersom vi bor på landet för tillfället och är uppkopplad via ett modem som inte går sådär jättesnabbt...) så har jag inte hunnit kika in på så jättemånga bloggar ännu. Så jag kommer bara upp i fem bloggar vilka är följande:

1.) Lilla Lalla

2.) Starwoman

3.) Annlouises värld

4.) Fröken Mela

5.) Marie


Åter igen till caféet! Min mammas recept som jag använder mig rätt mycket av har visat sig vara populära! För något inlägg sedan bjöd jag på ett recept på hennes äppelkaka. Idag tänkte jag dela med mig av de mycket populära kaffekakorna som jag har på caféet.

 

Kaffekakor

200g smör

1 dl socker

4 dl mjöl

1 dl potatismjöl

0,5 tsk bakpulver

1 tsl vaniljsocker

2 msk kaffepulver

Smörkräm:

50g smör

1 dl florsocker

1 tsk vaniljsocker

1 äggula

 

Rör ihop ingredienserna till kakdegen. Skär sedan i 1 cm bitar, platta till dem lite och grädda i 175 grader i ca 10-15 minuter.

Rör sedan ihop smörkrämen och bred på kakorna när de har svalnat och lägg ihop dem två och två.





Thomas och Tobias tog över caféet för en stund! Förklädena passar
ju suveränt...



Zandra och Thomas tog en sväng med fyrhjulingen.




Världens bästa Zandra och jag.



Mina svärföräldrar hittade dessa fat och skålar på loppis och tyckte
att de skulle passa mig, så rätt så!




Johans mumsiga kladdkaka.



Ängeln som jag fick på posten av bästa Åsa.



Hästen Lady och jag innan ridturen.




Kommentarer
Postat av: Anki

Det är så roligt att läsa dina uppdateringar på bloggen när jag inte kan vara på plats varje vecka. I helgen hoppas jag dock på ett nytt besök. Hur länge kommer du att ha öppet i sommar? När måste ni stänga ner och återvända...? Buh hu!

2010-08-04 @ 09:31:48
URL: http://gullapan.se
Postat av: Zandra

Naaaaaw!

2010-08-04 @ 10:09:29
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Bella

Grattis till din award!!



Vilka mysiga bilder du visar och det låter verkligen som en dröm att ha fått öppna sitt eget sommarcafé :)



Kul med besöksrekord och trevligt med besök av goda vänner, hoppas du får en fortsatt skön sommar!



Bella

2010-08-05 @ 23:09:17
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Och det var en dröm att få komma och fika hos dig.

Tack för det goda fikat vi åt idag.

Vilken idyll.

I morgon kommer jag att lägga ut allt jag knäppte, då vi var hos dig.

Kram!

2010-08-06 @ 14:56:16
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Caroline

Hej på er!

Anki, vi kommer ha öppet hela augusti! Och vi ser verkligen inte fram emot att behöva lämna "Skadis";,( Bu hu! Du är varmt välkommen tillbaka innan vi stänger!!!



Bella, tack för de fina kommentarerna, det är sannerligen en dröm som blivit uppfylld att ha ett eget cafe

2010-08-07 @ 23:44:54
Postat av: Caroline

Hej på er!

Anki, vi kommer ha öppet hela augusti! Och vi ser verkligen inte fram emot att behöva lämna "Skadis";,( Bu hu! Du är varmt välkommen tillbaka innan vi stänger!!!



Bella, tack för de fina kommentarerna, det är sannerligen en dröm som blivit uppfylld att ha ett eget cafe!



Camilla, tack för de fina bilderna du lagt ut på din blogg och tack för att ni kom!:)

Kram!

2010-08-07 @ 23:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0